Sommarlov

På skola och dagis har man ofta som grej att ”När jag ropar upp ditt namn ska du svara med…”. Det kan varaFreebord vad du heter i efternamn, vad du gjort i helgen, ett ord som börjar på bokstaven s. Strax innan skolavslutningen fick de svara med vad de skulle vilja lära eller pröva som de aldrig gjort innan i sommar. Svaren löd typ: ”Åka till Grekland” ”Fiska!”… Vi personal svarar också och jag tror jag svarade att jag ville hoppa bungyjump och lära mig klättra.

Jag har ändrat mig! Jag vill lära mig åka freebord, det verkar sjukt roligt! Det kommer med största säkerhet aldrig hända för jag är en mes. Men ändå! Det ska vara som att åka snowboard på asfalt och eftersom jag inte kommer pröva freeboard så blev jag istället sjukt sugen på att åka snowboard. Dilemma.

Man kan titta på film om man inte vågar åka själv.

Lämna en kommentar

Filed under Kultur Film Musik, Mig, Vardagen

Kommentera

