Veckan som gått

Här kommer dom utlovade bilderna från Taxingeslott, m.m.

Kolapaj och en liten vit grej med lakritssmörkräm. Pajen var godast.

Nötkaka, någon ruta (havre) och en PiñaColadatopp. Bakom skymtar en moussetårta och bakom den en grön grej som jag inte alls minns vad det var.

Hundar är söta men inte så roliga att titta på om man inte känner den. Katter likså. Om det inte råkar vara en fin bild, hur som hellst. Det är inte detta, det är bara djur.

Hunden är min mammas kusins. Kusinen fick en stroke för två år sedan och blev förlamad på halva sidan av kroppen. Hon kunde inte prata och inte äta, hon skulle defenitivt inte kunna gå igen fick jag höra. När vi träffade henne nu gick hon med sin rullator och rastade hunden på gatan. Heja!

Sen har vi katten Gumman som är min gammelmosters katt.

Min gammelmoster heter Elly, precis som jag. Hon är 86 år och nästan lika pigg som mormor som är 72. Gumman är ganska kelen, hon kommer gärna och lägger sig hos en. Men hon håller sig för det mesta utomhus förutom när hon ska äta. Hon är en katt som får mig att vilja ha en egen katt extra mycket. Jag gillar katter bättre än hundar. Hundar är fina att se på. Men jag skulle inte vilja bo med en speciellt länge.

Jag skulle vara grym och baka Lemon merengue pie till Elly, det gick åt helvete. Men det blev inte äckligt, bara fult. Marängen blev grym dock!

Lämna en kommentar

Filed under Vardagen

Kommentera

