Modig

Idag sov jag till klockan ett. Sånt gör jag aldrig annars. En gång i vintras sov jag till klockan tre och mådde ändå skit när jag till slut klev upp för att åka på kalas. Men en rejäl bakfylla kan till exempel botas med ostfundue och ett glas vin. Fast idag mådde jag fint när jag klev upp.

Ändå somnade jag i soffan efter min middag och jag är trött nu.

Jag är ensam hemma och är skitnojig. Kanske har någon gått in i huset medans jag satt ute och solade och så har den gömt sig under sängen? Jag har inte vågat kolla än. Jag gick förbi den innan för jag skulle stänga fönstret när det kom ett kraftigt skyfall. Så var jag tvungen att så skitsnabbt förbi så ingen skulle ta mig i benet!

Och innan så kollade jag på Tyst vittne på tv. Så hörs en röst från ovanvåningen och jag hinner tänka tusentankar och tror att det är en mystisk man som ska döda mig eller kanske bara gått fel, innan jag kommer på att det är mitt antivirus som pratar när det är uppdaterad. ”Virus database is now updated” med myndig stämma.

Och sen! En stund efter det så hörs det andra ljud från datorn, en melodi. Och nu är jag ännu säkrare på att det är någon skummt. Typ en läskig som satt igång en konstig film på datorn med en glättig sång och så ska jag gå upp och kolla så är det typ en film med någon som dör och sen blir jag mördad. Jag vågade inte ens gå upp och kolla vad det var.

Det var bara någon som ville prata med mig på Skype… Naw.

Lämna en kommentar

Filed under Mig, Vardagen

Kommentera

