Vi drar till Malmö

Lördag var kanske kontrasternas dag, speciellt om man räknar in fredagkväll i det hela.

Kom hem till Malmö C vid ettsnåret, trött som ett as trots att jag sovigt på alla tågen hem, mer eller mindre. Vilade i soffan på altanen som stod i svalka i typ en och en halv timme innan jag sakta men säkert blev en ny människa. Eller gick in i mitt andra jag, så att säga. Från frilufsig till party.

En väns mamma hade födelsedagsfest där spriten flödade och det stod en nyexaminerad bartender och blandade drinkar gamytligt och gratis. Där var vi och blev lite fulla innan vi (alla två) cyklade mot Möllan och Debaser. På Möllan var det tjolabalo och det hade jag glömt i tröttheten så det kom som en rolig överraskning. Vi beslutade att dricka upp våra öl innan vi gick in och när vi var klara med det så skulle stället stänga om typ två timmar och kön skulle uppskattningsvis ta nittio minuter. Anna ringde och saknade mig (vi hade trots allt varit i från varann i över tolv timmar) så vi slöt upp med hennes gäng vid staketet. Fast de stod innanför och vi på gräsmattan, snopet.

Skam den som ger sig. Vi stack till Cuba Café och drack drinkar istället, glömde dansen så vi panikdansade i en kvart innan stället stängde. Det var fint och drinkarna var goda.

Vi det här laget är vi rätt packade och svåra att få någonstanns, Anna och gänget stack på efterfest medans jag ville hänga på Möllan. Vi drog ju det längsta strået så att säga.

Vilken fest! En grupp musikaliska fantastiska människor hade samlat och spelade rytmiska toner för hundratals lyckliga människor som inte ville gå hem. Min kompis blev till slut trött och gick hem, jag stannade kvar, bara lite till…

Malmö in my heart! Jag vill bo någonstanns där de spelar musik på gatan alltid. Där människor är snygga och spelar i harmoni och alla får lov att vara med. Fan alla var glada! Allt gott har sitt slut, detta för att en man kom och sa att halva Möllevången ville sova nu. Men det var rätt lugnt, ingen blev ledsen. Jag träffade några trevliga som jag drack lite vin med innan jag cyklade hem till min säng.

Lämna en kommentar

Filed under Fint, Kultur Film Musik, Vardagen

Kommentera

