Jag ska bara…

Asså om jag ska åka till Nya Zeeland behöver jag fixa lite grejor.

  • pass
  • vidimerade kopior på betyg och div. intyg
  • rikspolisstyrlesen?
  • personbevis (inkl föräldrar)
  • flygbiljett
  • visum
  • vaccinationer mot Heptatit A + B och det den dära dyra mot livmoderhalscancer
  • kanske ett tandläkarebesök
  • bör man göra ett gynbesök?
  • jag lär ju behöva en dator, det lär vara värt att köpa en laptop
  • rensa på mitt rum som jag inte ska bo i på i minst ett år (hoppas jag)
  • säga hejdå till vänner
  • och jag planerar att kräva lite födelsedagspresenter innan jag åker, kanske
  • kopia på körkort
  • vad ska man ta med sig? foton? favoritsaker? kokbok med bakverk?
  • hålla huvudet klart och kallt
Lämna en kommentar

Filed under Au-Pair

Kommentera

