Familjeliv

Min syster är i Gränna på bröllop, min stora syster som är 38 och han en annan mamma än jag. Rätt så vanligt idag men det blir ändå förvirrat ibland när jag berättar om något minsystersmamma gjort eller sagt.

Jag lider inga men av det, vi har aldigt bott ihop. Jag hatar inte hennes mamma och hon hatar inte min. Ingen dramatik eller bakomryggen handlingar.

Syskonbarn har jag också, de är inte på bröllop i Gränna. De är hos oss. Igår boblade vi med pappa/morfar och idag har vi varit på Johanna museet och tittat på gammla grejer med mamma/Helena. Jag var inte ute och sökte en hög promillehalt igår, jag var hemma och tittade på film i soffan. Jag uppskattar det och försöker ta tillvara på det.

Jag antar att vi får ungefär samma relation som jag har till min syster.. Jag minns när min syster iväg och gjorde världen i sin ungdom, när hon bl.a var på Nya Zeeland och jag minns ett foto vi hade på henne i köket och att jag tittade på det och tänkte att jag inte längra mindes hur hon såg ut.

Kommer mina syskonbarn glömma bort mig efter ett år? Jag får skicka dom brev och presenter med jämna mellanrum, man vill ju inte riskera att försvinna ur någons minne. Hoppas det inte är någon risk.

Ni kan se hur vi ser ut när vi boblar, jag vann(!), Kajsa kör lite med chill style. Inte så mycket kraft bakom…

2 kommentarer

Filed under Mig

2 responses to “Familjeliv

  1. Peacefrog

    Visst läser jag Ellys blogg. Sporadiskt i alla fall. Den har ju klass. Är det sant att du är både dagisfröken och vegetarian? Är vi tvillingsjälar i så fall? Eller har jag bara missuppfattat allt som vanligt..

  2. Nästan. Jag har jobbat som dagisfröken men där jag jobbade nyligrn var med skolbarn.
    Jag äter inte rött kött och föredrar fisk och vego. I runda slängar.

Kommentera

