Gratis konserter i Malmö

Ja, det är ju festival. Hatad av många men helt okej enligt mig. Det är ju gratis, hur man inte gilla det?

Det är tur att min mamma också uppskattar musik för jag har ingen att gå med direkt. Och känner min mamma, jag kan säga när jag vill gå ifrån en konsert eller när jag är hungrig. Inget ”Vad tycker du? Vi gör som du vill… Nej men mig spelar det ingen roll. Jag vet inte, eller jag vill nog…”

Igår var vi inne och började med att kolla på Miss Li. Hon är ju alltid bra live, hon är som en gammal vän som inte gör en besviken. Första gången jag hörde henne var på en liten scen i en stor skog på en liten festival i Södermanland. Det var grymt.

Sen tyckte min mamma att vi skulle se något med blues i tältet bredvid och jag var väl inte jätte sugen. Kände mig ganska oöppen för nyheter men hängde med ändå, placerades oss dock på en kant så vi skulle kunna gå därifrån om det var dåligt. Tallest man on earth kallade han sig. En ensam kille med sin gitarr, börjar spela lite och fullkomligt nockar mig med sin röst. Bra var det… Lite nervöst och fummlig emellanåt, dessutom smällde han en sträng. Vi skulle köpa skivan men den tog slut.

Vi avslutade med Svenska Akademien och det var mest mammas önskan det med. En i bandet bor tydligen i skogen vid min släkt (skogen där jag såg Miss Li förra året) och berättade för min mammas kusin på posten att de skulle spela i Malmö. Ni vet det är så trevlig på såna ställen, där pratar folk med varandra ibland. Så efter som kusinen inte kunde gå så tipsade hon mamma.

The tallest man on earth – Let’s caramelize

Lämna en kommentar

Filed under Kultur Film Musik

Kommentera

