My girl

Tjärlek!

Tjärlek!

På fredag kommer min kompis hem igen. Vi har känt varann i 15 år och hon är en bra tjej. Vi har klättrat i träd och matat strutsar ihop. Vi har varit med om översvämning i tältet i Schweiz, sovigt i Tykarpsgrottan och jag har fått ridlektioner av henne i en lada i Västergötland. Inte på en häst utan i en sadel som vi hängde på ett staket. Sen red vi Islandshäst och jag vågade inte gallopera.

Vi har byggt hus till våra leksaks sköldpaddor och tjuvrökt tecigaretter när det var FF hemma. Jag glömde henne en gång när vi var på fest i Staffanstorp och åkte hem med hennes mobil och pengar, men utan Louise. Vi har varit djupa på balkongen en sommarnatt och delat med oss av livsöden. Vi har diskuterat män och skedat i hennes nittisäng.

Hon är den enda kompis jag gråtit inför under de senaste fem åren (en gång, jag är ingen mes), hon umgicks med mig för jämnan när jag blev singel och allt blev som vanligt. Vi ses inte på något år och sen hörs vi av och är lika roliga ihop igen! Hon lugnade mig när jag drabbades av panik när vi paddlade i snön i Rönne å och jag trodde jag skulle dö. Hon städade upp allt (allt!) efter en fest hos mig medans jag låg i bakfyllekoma och sov. Louise är tjejen som älskar Napoleon Dynamite och köper tablettask för det är en dinosar på framsidan. That’s my girl!

Lämna en kommentar

Filed under Fint, Mig

Kommentera

