Äta lite frukost

Skulle äta lite frukost, framför tvn. Jag är ganska lat så jag försökte bära allting på en gång, utan bricka. Ägg, knäckemacka, smörgås, kaviartub och tekopp med nyss upphällt nykokat vatten. Det slutar med att jag häller ut vattnet över handen. Högerhanden.

Klok som jag är spolar jag med kallt vatten, tjugo minuter ska man spola. Det lär jag barnen på scouterna. Jag spolade i kanske, en. Fy fan vad ont jag har nu. Och jag som håller på och bakar.

Pappa påminde mig om min systers vän som brände sig på olja så nu har hon inga händer. Jag är tacksam över att jag har en hand att ha ont i. Men det gör ont ändå.

Han passade också på att påminna mig om när han, två år gammal, fick kokande vatten över ansiktet. ”Tänk så ont det måste ha gjort!”

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

