Elva dagar

Vaknade klockan åtta av att det knackar på dörren. Jag tänker inte gå upp och öppna. Då hör jag hur någon öppnar dörren på nedan våningen och ropar in. Så jag måste gå upp! Antar att det är någon vän till min pappa/en granne/en kusin som vill låna något. Men nej! Det är en jävla elektriker som tar sig friheten att öppna dörren till mitt hem. Jag blir mer och mer upprörd när jag tänker på det.

Tänk om jag sovigt som en stock och inte hört att det knackats och öppnats och ropats. Hade han gått in då? Jävla idiot.

Han presenterade sig men visade inte någon form av legitimation som kunde styrka det. Jag ringde pappa och kollade vad det var frågan om och då har elektrikern mage att bli arg (”Vi har meddelat att vi ska komma mellan sju och fyra!”) över att jag inte släpper in honom och låter honom byta elmätare. Pappa bekräftar att det ska bytas en sådan men att vi fått information om att vi inte behöver vara hemma för mätaren sitter UTANPÅ huset. Jag för det vidare till elektrikern som ser lite förvånad ut och bytar till sin trevliga serviceröst igen. Fuck u!

Nu ska jag äta frukost, har redan varit vaken i över en timme.

Lämna en kommentar

Filed under Mig, Vardagen

Kommentera

