Kravaller på stan

”Nu har det varit kravaller i natt…” är det första mamma säger till mig när jag vaknade i morse. Rösten är lite trött, beviken men inte så förvånad. Det är väl ungefär hur jag också känner. Varför gör dom så här? Vem hjälper dom? Säg en som får det bättre av att det krossas skyltfönster? Vad är det man vill uppnå? Dagen innan var det manifestation utanför imigrationsverket, det har jag inget emot men tror ni att flyktingpolitiken blir bättre för att ni kastar gatsten? För helvete! Nu får de blåa vatten på sin kvarn, jag kan ju höra kommentarerna jag kan får av vissa vänner ”ÖÖhh, Elly, du som är nejsägare, vad du inte ute och slogs med polisen igår. Hö  hö hö…”

Ingen tycker ni är duktiga, ingen ser upp till er som vandaliserar ”det allmänna rummet”. Ni är en grupp självälskare som ryggdunkare som tror ni kan förändra världen. Den enda som kanske tycker ni gör något bra och blir inspirerad är fjortisen i palestinasjal och anarkist a:n ritade på sin Fjällrävenryggsäck hon fick av pappa i julklapp förra året.

Ta plats! Dansa på gatan! Jag bryr mig inte. När jag var liten och hängde på demos och reclaimade, det var ingen som bråkade. Man behövde inte vara rädd. För det ger ingenting! Varför måste man förstöra? Idiotmänniskor, vem bjöd in dom? De bryr dig inte om ESF eller flyktingar, de vill bara bråka och skryta om hur många poliser de slog/blev slagna av.

Är  det såhär man vill att alla som är rödare än en sosse ska framställas, för det är bilden man får nu. Tack så myccket. Kul, verkligen. Jag känner mig stolt och glad över de fina politskt aktiva ungdomarna vi har. Vem är detta som gör så här? Suf? Afa? Förklara för mig! Säg emot mig! Jag förstår inte. Jag blir arg och får ont i magen, jag blir till och med ledsen av att läsa om det. Fan!

Lämna en kommentar

Filed under Framtid, Mig, Vardagen

Kommentera

