Lördagsnatt i längre version

Förfest i en kompis nya lägenhet, vinet slank ner i ganska snabb takt. Bra umgänge! Det är väl alltid roligt att träffa folk man inte sett på länge.

Cyklade (!) till stan och Buddah Lounge, vet inte varför. Det var trångt, dyrt och otrevligt. Men det blir ju inte roligare än vad man gör sig så vi tog plats och dansade med oss själva. Sen när det blev för bråkigt ville alla åka hem men inte jag.

Ringde min vän in nöd, Jonatan och han var på KB med Malin (va? jaa!) . Jag tar mig dit såklart och det var ett kärt återseende, speciellt eftersom sista gången vi träffades skällde jag på honom. Men det kom jag ju inte på för ens i efterhand. Kanske var vi extra glada att ses på grund av spöken i bakgrunden, vad vet jag. Det kändes fint i alla fall. Jag gillar honom och jag märkte att jag saknat honom.

Och Malin, som jag jobbat med, var sjukt positiv till min nya frilla och sa om och om igen hur fint det var och hon berättade om tandläkaren (nej, men jag fattade ju) som pluggar i Köpenhamn och ”Han är preciis som dig! Han gör sånna saker som duuu!” Ja, jag vet inte. Vad svarar man på det?

Jag fick ont i magen men det släppte senare på dansgolvet för vi var nog bäst av alla på KB just då, tills ljuset tändes och vi gick hem till en lägenhet och drack mer vin, samtalade och lärde känna varann. Plötsligt var klockan halv nio och det var ljust ute, då gick vi och la oss.

Vaknade på söndagen bakisskakis och kallsvettig, åt en karamell och drack lite vatten. Men det var det värt, jag trivdes. Tack.

n565051188_1557363_6982

Just nu är nog Jonatan mannen i mitt liv. Men det känns kanske tryggt, han har ju vapen och allt. Vad mer kan man begöra? En liten detalj är väl att vi inte är kära i varann kanske.Bilden snodde jag helt sonika från hans fejja.

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

