Jag jobbar gratis också

Får ju slå ett slag för scouternas stora vårloppis.

Det kör runt scouter varje söndag sen en månad tillbaka (eller kanske två?) och hämtar loppisgrejer hos folk i och runt om hela Malmö. Det kommer med andra ord bli en jätteloppis i dagarna två.

Min kår brukar ha loppis varje jul och det är seriöst en av de bästa loppisarna jag vet. Det är alltid snygga grejer där och några av mina finaste koppar kommer just därifrån. Mer snyggt mindre skit. Så nu när det är ännu större räknar jag kallt med att det blir ännu bättre. Inte att missa alltså!

Jag kanske står och säljer prylar, kom kom så får du ett bra pris. Jag lovar.

Något som mer är bra med scouternas loppis att vi har bra priser. Det brukar säljas ganska billig. Billi billi! Och pengarna går till en bra sak, rakt ner i scoutkårernas ficka. Alla som hjälper till gör det helt ideelt, inga bonusar här inte! Det är till kidsen alltihopa. Är inte bara det värt att gå till en loppis för så säg?

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

