Okunskap eller bara korkad?

Så här kan det förövrigt låta när man snackade hobbys på jobb och när jag kanske ville dryga mig lite:

-Jahaa, dans? Vadå för dans?
-Orientalisk.
– …
-Ja asså, klassisk egyptisk stil.
– Eeh, jaha. Vadå?
-Ja asså magdans.
-Jahaa.
– …
-Är det sånt man dansar i Grekland eller?
– Näe,jag dansar ju Egyptiskt stil… (sa jag inte det innan?)
-Och vad äre för skillnad på det?
-Tja, till exempel är det två olika länder, så de sjunger på olika språk.
-Ja, det är ju sant…

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

