Oliva Newton John, tänkte jag skriva men det blir nog fel.

Som bekant slutade jag tidigare idag. Istället övar jag på min dans för det är assvårt och det känns som att jag tagit mig vatten över huvudet. Funderade på att byta grupp men nu är jag istället envis och tänker att jag ska inte ge mig. Har kommit fram till, efter tre terminer, att jag inte kan twista, som det heter. Höften är uppe när det ska vara nere eller tvärt om. Fixar det utan musiken men sen går det inte. Blir sjukt sur och stampar i golvet. Som hon i Dirty dancing, när hon dansar på grusgången och gör fel hela tiden.

Men så här står det i mina papper som jag skrivit själv ”… två ormen, höftsnurr (stor) runt, 4 twist framåt, 4 höftpushar tillbaka, blablablasparkar med armar upp (här har jag ritat en bild hur armarna ska vara så jag inte glömmer, typ så här i_o_i) stor orm, liten orm, bröstkorg ininin! 4x.”

Vaschegoda!

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

