”Det första jag ser när jag går in i kyrkan är Elly som storbölar och är helt flammig i ansiktet” -Malin efter vigseln

Jag var på  bröllop i helgen, trippade in ensam och satte mig i en bänkrad bredvid två killar i kostym och fluga.  Satt och funderade på om jag skulle bli gråtmild och kom fram till att det skulle jag nog. För redan då när jag tittade på den blivande mannen som stod lite nervös bredvid sin bestman och på brudens mamma som inte kunde sitta still så ångrade jag att jag inte tagit med servetter att torka eventuella tårar med.

Klockorna började ringa och då var det kört, sen kom tärnorna och var söta. Sen kom Malin och hennes pappa och Malin var jättefin och pappan var jättefin och Malin såg ut som hon skulle börja gråta själv och då var det för min del slut på att gråta lite vackert, ni vet med lite blänk i ögonen och på sin höjd en ensam tår som rullar ned för kinden. Och jag ville liksom inte titta bort heller för det är som att gå på fest men bara sitta på toan ensam hela tiden. Sen så tittar Malin på mig och då blev det ännu värre och jag fick torka mig i min sjal och oroade mig lite för sminket faktiskt. Hade jag nått ett steg längre på gråtskalande hade jag hulkat, på den nivån var det. Eller det är inte sant, hulkade en gång, då fick jag titta i golvet och samla mig sen gick det bättre.

Malin grät och den ena tärnan grät så den andra tärnan fick dela ut servetter som hon hade i bh:n, Malin bror Fredrik fick lyfta på glasögonen för att kunna torka tårar och någon bakom mig snörvlade högljutt. Sen grät vi lite under maten och sen grät vi när en liten flicka i restaurangen bredvid blev lycklig för att Malin vinkade till henne. Sen grät jag nästan dagen efter när jag skulle berätta för Louise och mycket jag grät.

Men det var roligt också. Och maten var god. Havskräfta från Bohuslän till exempel. Jag är nöjd med min outfit och kombinationen klarblått och oranget. Mycket fint.

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

