Planerar för framtiden.

Jag är fortfarande i Sörmland. (meh! tänker ni nu, e hon dum eller? SöööderManLand heter de ju Amatör! Säger jag då. Vi som har rötterna här vet hur det uttalas. Tönt!) Här är väldigt fint, sten och äng om vart annat. Men om man ska göra något måsta man åka iväg. Idag har vi varit i ??? på bondens marknad och loppis. Jag köpte en fin klocka och en kandelaber för 60 spänn!

På vägen hem spånade jag på min begravning. Det jag vet sen innan är att det ska vara gospel och färgglada kläder. Men nu vet jag en sång till, I’ve got life, från Hair. I gospelversion! Det är så att jag vill gå på min egen begravning bara för att få uppleva, tror den kommer bli grym. Och så ska det bjudas på kaka efteråt. Tårta. Prinsess kanske. Sangria? Bubbelvin? Jag vill ha en dödsannons också, med några väl valda ord. Men dom vet jag inte än. Det kommer nog.

Tänkte skriva att jag måste väl skriva ner det här nu, men det gjorde jag ju precis. Jag vet ju i alla fall att Ulla läser regelbundet, så du får komma ihåg detta Ulla!

Annars saknar jag mitt hem. Min musik och mitt nagellack. Min stortå börjar bli bortskavd.

Ikväll ska vi äta surströmming! Och kryper.

2 kommentarer

Filed under Mig

2 responses to “Planerar för framtiden.

  1. är värmland samma som västermanland?

  2. är kalltland samma som södermanland?

Kommentera

