Elly goes kulturbloggen.

Det jag hatar med mitt jobb just nu: mackorna. Att bre mackor varje kväll. Äta middag, diska och tänka att nu kan man chilla och undra vad man glömt. Och komma på att man måste bra mackor till imorn för man kommer inte orka imorn klockan fyra. Eller, jag prioriterar att sova tio minuter till. Och så är det trist att inte kunna umgås som normal människa.

Men! Det är pengar som rullar in och kanske kan jag göra något roligt för dom sen i höst. Och. Jag har massa med tid att läsa på jobbet nu, läste ut Kleopatras kam igår. Idag har jag läst nästan halva P.S I love you. Fattar inte varför den är hyllad. Visst, den är jävligt gullig och man (jag) blir lite blödig över kärleken och jada jada. Men tycker inte hennes språk är alls speciellt fantastiskt. Samma bok av Anna Gavalda eller Joanne Harris hade gjort den fullkomlig. Det säger jag er.

När jag blir trött på att läsa lyssnar jag på Svenska maffia istället. FYI

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

