Tidsresan

För ett år sedan: (följ snöret mitt i bilden är jag, det svarta är överkroppen)

Två år sedan: Jobbade jag på skola och tänkte att det inte var så mitt framtida yrkesliv skulle se ut.

Fem år sedan: Vann mff SM-guld om jag inte misstar mig. Det var ju året jag fyllde 18 och alla jävlar var på möllevångstorget samtidigt som oss. Men det var förstås i oktober. I december? Var går man tillbaka och undersöker den tiden? Skunk? Eller! Det var väl då, eller kanske efter jag blev arton? Kring det! Som vi ALLTID satt på Basement. Luktade rök och drack samma tesil om och om igen. Hängde på KB. Jag min dåvarande pojkvän och mina två bästa kompisar. Vilket gäng va.

Tio år sedan: Hade jag nog benvärmare och buffaloskor, kajal och långt blont hår. Jag hade bästisar och var säkert kär i någon kille som jag lärt känna nu. Jag jobbar så. Det man inte fick då får man ta igen på senare år. Har fixat alla tror jag. (Skoja!)

Om ett år: Planen är ju att jag ska ha läst en termin på lärarhögskolan. Så jag kan jobba på skola i framtiden. Eh…

Imorn: Ev. IKEA. Köpa öl. Äta mat. Åka till Ulla. Gå till Debaser. Dansa. osv.

Nu: Lyssna på gammal rock från då man umgicks med pojkar som skar sig i armarna eller från lite senare när man hängde med de som ville vara anarkister på avenyn. Nä, inte riktigt.

1 kommentar

Filed under Mig

One response to “Tidsresan

Kommentera

