Frågan på provet löd: Varför hade Peggy Guggenheim så stort inflytande på konsten?

Det var roligt i gymnasiet. Uppskatta tiden säger jag bara till eventuella gymnasister som läser.

Men en grej aldrig lärde mig är varför Peggy Guggenheim var så viktig. Vet någon får ni gärna informera. Men när jag åker till New York, inget planerat men det vill jag, så ska jag till Guggenheim museet, det är ett som är säkert. Kanske nästa kulturresa går till NY? Hoho! Fedt.

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

