Om sex veckor blir det sommartid

Jag tror jag måste köpa ett ritblock. Det är så himla svårt att rita utan.

Vill även ha ett ljusbord, en ritplatta (heter det så?) och en scanner. Det hade varit fett. Nu ritar jag mot fönstret om jag ska kalkera. Men med stora papper eller tunga grejer (som en kalender) blir det lätt lite bökigt. Tänker också att det är spännande för folket på gatan, men det är snarare en positiv aspekt.

En helt annan viktigare grej är att jag flera gånger i veckan hör hur någon rycker i våran port. Ibland ganska tätt inpå varann och ibland följs det av mutter. Jag kan inte låta bli att tro att det är någon som fryser och vill in. Det hände senast bara för en stund sedan. Jag slängde mig på fönstret och hann se någon gå iväg med händerna djupt nedstucka i fickorna. Vad ska jag göra? Springa efter med busspengar?

I Lund har HSB lånat ut en av sina lokaler till, jag vet inte, stadsmissionen? så att de får fler platser till hemlösa, eftersom HSB hade fått klagomål om uteliggare som sov i trappuppgångarna. Åååh denna jävla kylan!

Ullas polska inneboende kom in och gjorde te i köket i lördags när vi satt och drack öl. Ville vara trevlig men det enda jag kom på att säga var typ, Hur var julen? Det är visst vinter i Polen också,  läste att massa hemlösa frusit ihjäl. Så jag var tyst istället. Eller inte tyst. Fortsatte prata våldsamma pojkvänner med Ulla på svenska.

2 kommentarer

Filed under Mig

2 responses to “Om sex veckor blir det sommartid

  1. hon e van. jag pratar inte så mycket med henne heller, brukar bara fråga vad hon lagar för mat. för det mesta är det pannkakor.

  2. hm. jag vill också laga pannkakor.

Kommentera

