Tips från bloggen

Mina vänners vänner har också en blogg. Och humor. Blandat med allvar och lite naket.

Vart är planeten Sverige på väg? Punkare blir svenssons med radhus och ungar. Industriarbetare röstar borgerligt. Nazister på väg in i riksdagen. För helvete, vad hände med vänsterrörelsen? På den gamla goda tiden hade det blivit revolution för längesen. Men jag antar att vänsterrörelsen, precis som alla andra, är rädda för Maud Olofsson. Jag förstår det, det är lätt att förväxla henne med en noshörning och noshörningar är ju livsfarliga.

Men så är det. Ulla har blivit bimbo, de man var rädd för blev farsor på stan och jag klippte håret, har kajalen ovanpå ögat, istället för under. Grungaren dansar plötsligt electro på svartklubb i sina balla bågar och märkesjeans. Folk i allmänhet har börjat tvätta håret och handla kläderna på Filippa K istället för att lukta illa och gå i trasor.

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

