Relationsrådet om att finna bra man för framtida längre umgänge.

Det hela är mycket enkelt mina damer och herrar (nej minsann i denna bloggen är vi inte heteronormativa, här får man lov att vara ”fellagd” som gubbarna på jobb frågade mig om jag var). Det enda man behöver göra är att hålla koll på några små… krav, kan vi nog kalla dom. Jag har till stor del utgått från mig själv och mina önskningar. Men vill påstå att jag har rätt vettiga åsikter när det gäller det hela. Lita på mig.

Men första steget är ju så klart att hitta man att undersöka. Välj lämpligen snygg man. Jag föredrar egenskaper som hel och ren. Men det kan variera från person till person, sök efter det du gillar. Seek and you will find. Men var inte för noga i början, han kan säkert vara bra till något innan du kollar av kravlistan.

Kravlistan, i fallande ordning med viktigaste först.

  1. Kul kille. Rolig bör man vara. Så som jag och Ulla är. Hör med oss om ni vill kolla av om han uppfyller kravet.
  2. Bra på ”vuxenaktiviteteter” (och då menar jag inte dricka sprit, köra bil eller annat bara vuxna får göra). Detta får ni avgöra själva. Var inte för snälla bara. Brutalt men ärligt. Och en sak till, det kommer inte bli bättre med tiden…
  3. Inte bry sig så jävla mycket om i fall man rakat benen eller inte.
  4. Ömsesidigt tyckande av varandra i positiv bemärkelse.

Undersökandet av nummer två kan ske som ett resultat av nummer ett. Men det kanske även infalla på omvänt håll. Sker detta oroas icke! Vad som då är viktigt är att inte, bli hysterisk och glömma vad som är viktigast. Det går inte att hänga med en tråkig kille som tar sig själv på stort allvar. Så, följ listan!

5 kommentarer

Filed under Mig

5 responses to “Relationsrådet om att finna bra man för framtida längre umgänge.

  1. OH! Älskar helt klart detta

  2. igg

    Du kanske borde ta dig själv på större allvar. Du framstår som ett spån i din blogg.

  3. Louise

    Håller med ”igg”.

  4. Ja okej. Jag ska bättra mig.
    Och man ska kanske tänka på att ironi och interna skämt är svårt att fatta när det skrivs (på bloggen).
    Men, å andra sidan, vad spelar det för roll om jag framstår som ett spån. Jag har inte många läsare och de som läser känner mig oftast. De som inte känner mig hoppas jag är klokare än att döma någon för det den skriver i sin blogg. Även om det kanske är svårt.
    Tack för mig!
    Mvh!

Kommentera

