Solen skiner på Malmö i dag.

I går fyllde Jonatan 25, vi skulle överraskningsbruncha på Hilton men det blev brunch utan överraskning. Det var nog precis lika fint ändå. Och jag tror han blev glad och jag hoppas Leffe som styrt upp var nöjd. För det borde han vara.

Kvällen innan var jag med Sandra på Rasoir, vill nog säga att vi kom precis i rätt tid. Stod i kö i kanske fem minuter, tittade på ett gäng som dansade i ring och sen var det tjockt med folk och de som kom en liten stund efter oss hade fått stå i kö länge.

Det var trångt som vanligt men jag hade trevligt ändå. Sandra gick hem tidigare men jag stannade med gamla kollegor och annat löst folk (nej skojar! inte alls löst folk. låg inte med någon jag inte känner och mådde inte dåligt dagen efter. jag var med gamla kollegor och kära vänner, så så slipper ni hitta på saker i huvudet). Fick höra dagen efter att man missat en bra efterfest, så kan det gå när man tvivlar och tar taxi hem istället för att stå i snålblåst och dividera. Fast jag var rätt nöjd ändå när jag såg hur dåligt de andra mådde dagen efter (och visste precis hur dåligt jag skulle mått om jag hängt med) och kunde äta räkcocktail, äggröra, kronärtskockshjärtan, chokladmousse, jordgubbar, ananas, ostar, m.m. utan att känna spykänslor. Bra brunch!

Och Jonatan då, kära vännen som bjöd en på vin eller flädersaft när han fortfarande bodde i Limhamn när jag också gjorde det och kunde kila över hur lätt som helst. Han har räddat några tråkiga kvällar. Speciellt där runt -07 när jag krisade efter ha varit något annat i fyra år. Räddat utan att han, kanske inte jag heller, visste om det. Tänk vad lite lättsamt umgänge kan göra.

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

