Några korta minnen från min barndoms utlandsvistelser.

Nu ska jag berätta för er om när jag var liten och vi bodde i Grekland (okej, inte helt true men vadå). Våran vän hade en vit Ford och när man åkte med den spelade han alltid denna skivan på högsta, med rutorna nere, så klart.

Först bodde han i ett hus uppe i berget, med altan som hade utsikt över ön och havet. Om man hälsade på där så fick man bo i uthuset som kallades för Gethuset. Har inte reflekterat så mycket över det men antar att det var ett gethus innan han bodde där.

Senare flyttade han till ett annat hus, där fanns det två hundar och en katt. Katten var tjock och den ena hunden hade ingen svans. Han hade blivit påkörd och tappat vettet på köpet. Varje gång vattenpumpen, som fanns under en plåtlucka i marken, gick igång och började dunka så sprang schäfern där, runt, runt. Jag vet ärligt talat inte om han sprang efter svansen eller om han bara sprang för nöjets skull. Senare blev han så dålig att de sköt honom. Hunden alltså.

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

