Naturen alltså. Fin.

Började dagen någon gång innan halv sju i solen vid en äng. Med kaffe i termos, ett korsord och morgonpasset i lurarna. Det var rätt fint faktiskt.

Vet att jag brukar tänka det när jag är uppe astidigt, att man kanske borde vara uppe oftare. På sin fritid. Det var även speciellt då i september, för jag minns var jag jobbade då för Malin fyllde år. Då var det mörkt och rått när man kom till platsen. Och sen såg man soluppgången.

Så jag mös lite där på morgonkvisten. När jag började bli uttråkad läste jag i min bok och gjorde ljudeffekter till lastbilarna som skulle in där jag stod. (lite olika: snabbt, långsamt, vanligt, rejser, ufo…)

Vinkade lite till dom och även till en annan lastbil som körde fram och tillbaka framför mig. Såg ett rådjur.

Mina chefer (haha det låter så roligt, chef) kom med smörgåstårta till alla, men jag äter ju inte rostbiff, skinka ELLER leverpastej så jag åt persiljan ovanpå. ”Va fän! Har di lagt ogräs po mauden!”

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

