Första dagarna av sommaren

Hej.

Vill bara berätta, att även jag går på event och får gratis sprit. (nä det är inte så svårt att bli inbjuden, men ibland kan jag lura folk (mamma) att det är det)

Fast nu är jag i Gnesta, Sörmland, det är sommar ute och imorn är det Gnesta dagen. Marknadsknallar och sånt, som i Sjöbo, fast mindre, i guess. I kväll är det Marknadsloppet. Min mormor har pratat om det i eftermiddags, hon vill jättegärna gå ut och titta när de kommer i mål. Jag ska självklart följa med henne.

I morgon ska vi gå på kalas. ”Är det många som kommer?” frågade jag. ”Tja, det är väl en 60-70 stycken som har tackat ja i alla fall…”

Hon som fyller år heter Elly och blir nittio. Hon har precis köpt ett nytt växthus och säger att hon kommer bli minst hundra. Hon bor i ett gult trähus som heter Carlsro och på sommaren kan man hitta smultron på tomten.

Ni ska få se bilder imorn!

1 kommentar

Filed under Mig

One response to “Första dagarna av sommaren

  1. Ulla

    åh så fint. hoppas du njuter och att du fick rätt på skolarbetet till slut. savner dej. knus

Kommentera

