Nya hobbys och sånt.

Tror jag ska prominixa ner till min pappa. Jag ska hjälpa honom att bygga ett hus. Hoppas att få köra Bobcat också. Sen kan man det liksom.

*anteckna på CV*

Hade behövt ett jobb där man får lön men jag tror jag kan få lite mat i alla fall.

Fick ett erbjudande om att organisera en garderob och diska disk för femhundra spänn. Jag fnissade och sa nej tack. Nu ångrar jag mig. Jag hade gjort det för fyra. (eller sex. *höhö*)

Annars då, jobbet. Har börjat jobba med folk jag inte känner sen innan, den ena har frågat ut mig om mitt boende, min läggning, min ev. partner, mina föräldrar etc.

”Jaha, vad väger du då?”
”Tja, en 55 kilo”
”Gillar du motorer?”
”Eh… tja. Ja. Vadå då?”
”Är du bra på att gasa?”
”Ja, det vet jag inte, ja?”
”Nä, för jag och min polare behöver en chaufför”
”Jaha…”
”Ja, du är inte intresserad av traktorpulling?”
Här skrattar jag rakt ut, kan inte hejda. HA HA!
”Ja för vi har byggt en traktor men den blev lite för tung så den som kör ska väga mellan 50 och 60 kilo”
”Nja… Jag vet inte det…”
”Det är bara att gasa allt vad du kan i hundra meter!”

Börjar faktiskt överväga det. Så jag kan säga att jag jobbar med asfalt och sysslar med traktorpulling på fritiden.

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

