Gammal kvinna gör allt för att vinna

Onsdagens utsvävningar resulterade i diverse åkommor som har håller i sig fortfarande i dag, fredag.

En mogen middag på restaurang skulle följas upp med storbildsfotboll i inhängnat område. Området var för litet, vi fick inte plats utan fick sitta utanför, lyssna på jublet och gissa oss till vem som sköt utanför och även, till slut, innanför stolparna. Helt okej ändå.

Eftersom sommarkvällen faktiskt blev kylslagen gick vi inomhus och drack öl först på lokal och sedan gick jag och Ulla till Jonatan och tjabbade. Leffe var också där, han tjabbade inte så mycket. Men han är bra ändå. Vi tjabbade så mycket, vet inte om vad, att vi glömde gå till Babel i tid så när vi väl var där var vi (jag och Ulla) tvungna att rejva loss för att få valuta för pengarna (och för att försöka hålla samma klass som Lili). Det är därför, tror jag, som jag hade så jävla ont i låren i går. Och i dag. Vet inte hur jag dansar egentligen.

Badade i går, bakis, sov på mage i solen, med dreggel i mungipan. Lekte lite 20 frågor och Ett skepp kommer lastat, liggandes på mage. Lekte i havet och älskade oss själva trots att vi var ganska ocoola, ograciösa och omogna när vi tog oss an vattnet ömsom som tumlare ömsom som jätte uttrar.

Brände ryggen. Och rumpan. Aj. Men i dag är det lite bättre. Det gör bara ont ibland. När jag har tröja på mig, eller sträcker på mig. Och när jag sitter ner… Typ så.

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

