Minns att jag läst om det en gång, vad som gör en lycklig

Jag har lite tråkigt. Känner lätt press på att jag måste vara utomhus och umgås med vem som helst. Bara jag är UTE och UMGÅS i goda vänners lag.

Inte alls bitter på sommaren, älskar det. Älskar att det är för varmt när man kommer hem. Älskar att jag kan öppna alla fönster och att det ändå inte är speciellt mycket svalare. Älskar svetten och klibbet. Älskar ledigheten och hatar att jag skäms lite över att jag inte jobbar och inte är ledsen över det. Inte ledsen alls.

Tycker om att gå barfota på min gård för plattorna är solvarma. Saltvatten i håret och sommartorra ben.

Får panik när jag tänker på att det snart är augusti och bara en månad sommar kvar. Blir yr  av att läsa mina papper som jag fått från högskolan, om utblidning, viktiga blanketter, tider och platser.

Lägger papperna i en hög.

Nu ska jag sy ihop min mormorsfilt jag börjat på, för att kunna se hur stor den är. Tänkte nog ha ett system i färgerna men kan lika gärna skita i det.

Hej då!

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

