Jag vill berätta saker. Men ibland känns det meningslöst för det inte är tillräckligt många som läser. Ibland känns det för personligt, för det är för många som läser. För många som jag inte vet vem det är. Även om det mest är roligt.

Ett av mina problem är att jag hänger upp mig på grejer. Ibland när jag vill gotta ner mig i självföraktet av mitt största misslyckande googlar jag ”au pair auckland” och läser om andras lyckliga tillvaro på andra sidan jorden. Jämför den med mitt mediokra liv och funderar hundra gången igen på om jag kanske borde stannat lite till.

Fast jag vet att jag hade panik, att inget var roligt, att jag inte var vad barnen var värda.

Andra dagar kan jag grunna på varför jag hängde kvar i tradiga relationer. Som inte gav mig Ett Skit. I någon slags förhoppning kanske? Eller så handlar det väl om lathet. Men att man inte ser sitt eget bästa, eller! Att man ser sitt eget bästa och inte gör något åt det.

I dag har jag inte gjort något alls. Det får mig att känna mig som en dålig människa. Det finns tusen grejer jag kan göra. Sätta in foton. Göra backup på datorn. Framkalla foton. Sy upp ett par byxor. Måla en tavla. Etc. Etc.

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

