Det ligger i släkten

Nu väntar jag på att lacket ska torka sen ska jag gå till skolan. Valde see trough-tisha (hur ska man sätta samman det egentligen?), dagen i ära. Valde mellan det och kortkort klänning. Man måste ju välja omsorgsfullt såhär första skoldagen, träffa nya kompizar. Weeeei. Ehh… Öe.

Jag är inte intresserad av att skaffa nya vänner, sa jag när jag åt middag framför tvn hos föräldrar.
Nä, du är som pappa, sa min mamma.
Vadå! Är dom som jag! utropar pappa och pekar på pingvinerna på tvn.
Ja! Du är som dom, svarar mamma. Titta på den där som simmar nu, ååå hopp! Det är du.
Vadå? Varför säger du nu så? säger pappa lite sur.

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

