Helgen i bilder

Ska börja ta foton som jag kan ha här i bloggen. Tror det kan bli ett trevligt inslag.

Hade jag haft bilder från fredagskväll hade ni fått se hur vi hade parmys hemma hos Hrönn, drack alkohol och lekte charader. Jonatan hade sin respektive och jag hade min respektive. Alltså Lili och Ulla. Sen fick Hrönn och Gustav bli ett par. De var inte så samspelta som vi andra faktiskt.

Leken gick ut på att man skulle förklara ett ord med andra ord, sen göra charader och sen förklara med bara ett ord. Samma ord varje omgång. Ord som vi kommit på och skrivit ner på lappar. Mina ord var bland annat chikan, mockajacka och trafikomledningspil. Det var bland de svårare orden. Palindrom och fabrikschefsassisten var andra svåra ord.

Hittar ingen bild på en chikan. Annars hade jag tänkt visa en här. Ingen sån chikan som jag menade i alla fall.

(Ingen klarade att förklara chikan med charader)

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

