Himla bra att man kan välja sitt ursprung

Förra valet röstade över 25% på partiet Rättvis dekomkrati i Strömsunds kommun. I år, endast nio procent. Där kan man snacka nedgång.

Dock hade S ökat med tio procentenheter.

Nu ska jag googla RD.

Uppdatering:

Äh! Fattar inte riktigt vad de står för. Minskad byråkrati. Och de verkar sura för att väljarna svikit dom. Typ, skyll er själva! skriver de på sin blogg.

Asså så roligt det är med valsiffror och kommunala partier.

Jess! 67% röstar rödgrönt i den by(?) min mormor (och då också jag) kommer ifrån. Proud to say I’m a Jämtlänning. (0,0% på övriga)

Och nu nån bah ”Näää det e du inte. Du är Skåååning.” Men, säger jag  då, hur många vars mor- eller farföräldrar och föräldrar inte är födda i Sverige säger själva och benämns av andra som Svennar? Inte så många nej. Ex: Hens mamma är född i Grekland, morfar från Cypern och mormor från Albaninen, hens pappa är dock svensk, eller från Åbo, men uppvuxen i Sverige. Vad gör det hen till, född och uppvuxen i Malmö, Sverige?

Jämtlänning.

4 kommentarer

Filed under Mig

4 responses to “Himla bra att man kan välja sitt ursprung

  1. OH LA!

    Jag tycker det är jätteskoj att Skånepartiet bara fick sju röster i hela Malmö. De som hade så fina valutskick.

    • Asså vem har sagt till dig att de bara fick sju röster? Det är ju inte sju mandat heller så jag vet inte vad du yrar om.
      Förklara dig kvinna!
      (du vet att du inte kan lita på lösa rykten i tider som dessa)

  2. OH LA!

    Fast jag tycker att det är lite konstigt. Jag trodde de var stora, de har ju egen radiokanal. Nästan inga röster i resten av Skåne heller verkar det som. Undrar vilket parti som har tagit deras väljare………

    • Ja men det var ju Herslow som sa att vissa av deras väljare inte förstod att man kunde rösta på SD i riksdagsvalet och på Skånepartiet i kommunalval.

Kommentera

