Äkta liveblogging

Det är med husdjur, vet inte om jag skulle fixa ansvaret. Oj vad det regnar ute nu! Fullkomligt öser ner.

I alla fall, undulater, de behöver också kärlek och sällskap. För jag ska bara ha en, så den bara älskar mig och inte sin sambo. Sin fågelsambo då, jag är också en sambo.

Asså är det snöblask som kommer ner nu? Måste gå och kolla. Nä, bara mycket regn.

Som denna veckan har jag varit hemma mycket, för det är skrivvecka. Annars då. Hur mycket är jag hemma då? Och pallar undulater vara med på fest, kan inte gärna ställa in honom i sovrummet för jag har inget. Garderoben kanske. Släcka och stänga så somnar han.

Som ni hör, det är inte lätt. Tänk på det innan nu skaffar djur! Min systers familj har skaffat katt, den är asgullig.

4 kommentarer

Filed under Mig

4 responses to “Äkta liveblogging

  1. Maggi

    Jag har tänkt massor på det där med att skaffa undulat och pratat med en massa människor. Enligt dem så är det bäst att skaffa sig en väldigt ung undulat och ha den ensam till att börja med så att den blir riktigt tam och vänjer sig vid handen, ens röst, att flyga utanför buren osv. När den är tam kan man sedan köpa ännu en ung undulat som då kommer att lära sig hur man gör av den äldre undulaten.

    De verkar också klara av fester men de gillar nog inte att sitta precis vid stereon om du någon gång tänker spela sjuuukt hög metal. Min undulat som jag hade när jag var liten brukade alltid dansa och kvittra med radion på morgonen. Det beror klart från undulat till undulat.

    Jag hade nog kallat min undulat för Bertil om jag skaffat en. Jag har funderat på att göra det men tänkte i så fall göra det när jag vet att jag kan vara hemma en lång period och vänja den vid mig. Dessutom är Love lite nervös över att få undulatbajs i sina musikprylar.

    • Bra med lite respons. Jag har också läst lite, på nätet… Min pappa hade en kompis som var expert man han dog tyvärr.
      Men det där med höga ljud, någon drog en parallell till hur mycket det låter i en riktigt undulatsvärm och att undulaten snarare försöker överrösta ljudet.
      Läste också någonstans att man inte bör ha den i lägenhet för att den kan störa grannarna, men du bodde väl i lägenhet? Har inte minne av att de låter så fasligt högt.

      • Maggi

        Sånt där med att inte störa grannarna är nog ganska lugnt. Som jag ser det så får man tåla lite ljud från grannarna om man bor i ett flerfamiljshus, och när jag var liten var det ingen som klagade. Det låter ju i så fall mycket mer om småbarn (speciellt nyfödda), TV-apparater och hundar.

        När undulaten försöker överrösta ljudet, var det en bra eller dålig sak? Jag har tänkt att kanske ha P1 igång på låg nivå om jag ska vara hemifrån en längre tid för att det inte ska bli tråkigt men det kanske är dumt. Kanske är bättre att låta undulaten vara ifred när den är ensam?

        Undrar om jag någonsin kommer känna mig påläst nog att skaffa husdjur…

  2. Nä asså att man kan spela högt för det stör inte undulaten som snarare kommer försöka överrösta och stör mig istället.
    Så lite radio kan ju inte skada, brukade också ha radion igång åt min fågel när han var själv.
    Fast jag vet inte heller om det är så bra egentligen…

Kommentera

