Det är inte akut men de ber mig ringa tillbaka imorn så kanske jag kan få en akuttid

Det är inget roligt att ha bubblor i halsen längre. Hatar sjukvården. Hatar att ringa nedlåtande jävla sjuksyrror som med sin fula jävla malmöitiska talat till mig som om jag är en inbillningssjuk parasit. Jag är fan aldrig sjuk, jag drar mig för att gå till läkaren för jag inte vill utnyttja någons tid i onödan.

Efter jag pratat med en sjuksyster på sjukvårdsupplysningen, som först talat med mig som jag var en idiot och sedan mjuknat lite, var allt jag hade hört akut, akut, akut. Blir det värre får du uppsöka akuten på mas, du ska ha tid direkt.

Gissa vad. Det finns inga tider. Det är inte akut alls säger någon annan.

MEN FÖRLÅT FÖR ATT JAG PRÖVAT VÄNTA UT DET!

Och en annan grej! Detta att man bara får gå till ”sin” vårdcentral, jag har gått på samma ställe hela mitt liv tills jag flyttade förra året och skrev in mig på en närmre dit jag flyttat (vilket för allt i världen hade kunnat vara jävla Kiruna) om jag nu vill gå tillbaka till där jag gick innan så FÅR JAG INTE DET. Asså va? Så om jag flyttat till Kiruna och vill gå till läkaren där under det året jag bor där och sen när jag flyttar hem igen så får jag inte gå tillbaka till den vårdcentral jag gått till i 22 jävla år. Dra åt helvete.

Och det jag blir mest arg över är att dessa kärringar med sina gnälliga röster får mig att känna mig så jävla dålig.

Till Syster Britt och ni andra, jag hatar er.

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

