Min lyckonivå var 54%

”Genom att konsekvent uppmärksamma saker i vardagen som man känner tacksamhet över, skapas det med tiden nya nervbanor
i hjärnan. Detta gör det enklare att uppmärksamma det positiva i tillvaron även i fortsättningen! Att regelbundet skriva
tacksamhetsdagbok är därför en kraftfull metod för att både må bra i stunden, men även för att bli lyckligare på längre sikt.”

Så står det i inledning till Lyckostrategi 1 som man ska använda sig av om man vill vara med i Svts lyckoexperiment som de gör i samband med Hanna Hellquists program Jakten på lycka. Det är ett experiment som de i serien ska göra på några som bor i Gnesta men vi tittare uppmanas att ta del av det på hemsidan, jag är inte svårt att pröva. Har inte gillar tacksamhetsböcker innan men jag tror ju på att man kan lura hjärnan så varför inte.

Och med tanke på vad han skrev som kommentar i förra inlägget, att mycket kan man nog fixa själv så är det väl värt att testa? 5 grejer varje vecka borde man klara av att klura ut. Så jag ska skriva varje torsdag till och med vecka åtta. Tror det ska funka att lägga ut här, annars får jag väl censurera. Vet inte än vad de andra strategierna innebär!

Ellys jag är tacksam för-lista v. 3 (tors-tors):

  1. Hade middagssällskap en kväll
  2. Var hemma själv en fredagkväll och det kändes okej och skönt efteråt
  3. SOL ute i dag
  4. Fixade den muntliga tentan
  5. Quiz på Babel

När jag skrev kom jag dessutom på flera grejer men nu kör vi på de där uppe, det finns säkert en anledning till att de kom till mig först.

Vill ni så kan ni själva vara med kolla här: http://svt.se/2.149451

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

