Bruden avklädd av sina ungkarlar, till och med

I går vad jag och min tjej(kompis) på ett sånt där event som gärna vill vara lite hippt och ballt men dit alla egentligen kan komma bara man vet vart man ska maila. Tror att vi går dit för att vi smittas av önskan att vara lite hippa och balla. Efter det faktum att det serveras gratis öl. I går var lite annorlunda för då fick man dessutom en drink och så var det visning av konst. Och det var roligt!

Jag (vi) gillar som bekant konst och speciellt när det är någon som pratar om det. Vill gärna vara en person som har full koll på allt, vill veta vem Magritte var och vilket som är hans mest kända verk. Det vet jag inte. Men ibland låtsas jag. Hur som var det roligt med smygläsning på Moderna. Sen drack vi öl till på pappas gamla hak, Två Krögare, Bullen. Pappa lurade mig en gång när jag var barn att man gick in genom en stor bulle och jag blev otroligt besviken när jag insåg att han skojat. Kan tänka mig att vi åt fläsk med löksås då. När jag var liten alltså.

För att återkomma till konsten pratade jag och Ulla om ett Duchampverk i går då, kom inte på vad det hette så jag fick googla i dag. I gymnasiet skulle vi analysera det men jag tyckte det var så svårt att jag sa att jag glömt sen slapp jag. Ångrar det lite i dag. Jag har alltid varit en lat jävel.

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

