Nej jag vill inte ha någon jävla blomma, jag vill ha lika lön!

Jag kräks på rosa kokböcker med cup cakes på omslaget, jag kräks på ”rebelliska” kvinnor som inte kan baka bullar i kriminalromaner. Jag ska aldrig mer köpa en rosa kokbok om den handlar om bakning. Jag ska aldrig mer köpa en kokbok med ”rustika rätter” om det är en man med pondus och kagge på omslaget.

Aldrig i hela mitt liv att jag kommer köpa en rosa bok med prinsessor eller blå bok om bilar. Jag orkar inte med h&m som säger att inga kunder efterfrågar unisexavdelning för spädbarn och bebisar. (fråga varje gång!)

Jag blir så jävla trött på gulliga jävla Stelton termosar i gulliga jävla färger som ska passa tjejer i vår. JAG SKA ALDRIG KÖPA STELTON!

Jag blir trött på mig själv när jag fortfarande värderar mig själv i förhållande till hur män värderar mig och jag blir ledsen när jag inser att jag gör det (och det i sin tur gör mig ännu ledsnare! det blir som ett dubbelt nederlag). Jag blir trött (och arg!) på att jag får dåligt samvete när jag äter bröd eller pasta. Varför kan jag bara inte få äta min macka i fred? Jag älskar macka och jag älskar pasta. Jag gillar potatis men tycker även om grönsaker. Jag hatar att jag ibland skäms över att jag inte känner mig tjock men är faktiskt ganska glad över att jag inte bantar.

Jag är glad över att jag är ganska klok ändå, t.e.x klok nog att förstå att ilska är bra och att det är bättre att bli arg än att gråta. För arga måste vi vara annars kommer inget bli gjort.

 

 

 

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

