16/3, em. ihållande regn

men dör lite när jag tänker på grekland och värmen. på att sitta ute på en trästol med bastsits i linne och shorts, så man får märken på låren. cikador och lysrörsbelysning! cola i flaska med sugrör mitt på dagen så flaskan blir alldeles blöt och halkig utanpå. fruktsallad! öl! saltvatten i håret! riktigt saltvatten! inget bräckt östersjövatten. saltvatten på kroppen så man blir lite stel och smakar salt när man slickar på sin arm. asvarm sand.

det är sånt jag tänker på nu. får svindel.

2 kommentarer

Filed under Mig

2 responses to “16/3, em. ihållande regn

  1. Cecilia Formare

    glöm inte att ringa mig när du får ett ryck och beställer en sista minuten resa!! saltvatten är dessutom bästa medicinen mot trasiga nagelband, bräckliga naglar och finnar på kroppen, bara av den anledningen hade jag kunnat tänka mig att var någon annanstans än i Malmö just nu….

  2. Som det ser ut nu blir det en halvlång resa mitt i den hetaste sommaren, ingen sista minuten alltså. Men det är ändå gött att ha något att tänka på. Nästan så att min kropp blev lite finare bara genom att tänka. Nästan.

Kommentera

