Dagens kommentar:

Snälla berätta hur länge du kokar dina ägg! Helst innan jag ska äta frukost idag :)

Förstår att detta är av stort intresse för dig, därför ska jag  genast svara på din fråga! Jag häller upp vatten i kastrullen, låter det koka upp. Sedan sänker jag försiktigt ned ett ägg av god kvalitet, KRAVägg med noll-märkning. Kan man odla sina egna ägg är det såklart det bästa och enklaste sättet att vete att de odlats på ett tillfredsställande sätt. När ägget är nedsänkt låter jag det koka i ungefär 6 minuter. Går på den så kallade magkänslan. Ibland lägger jag i ägget från början, då kokar jag det inte i 6 minuter. Hoppas du är nöjd med svaret och att ditt ägg blir gott!!! :)


Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

