Den där tavlan hade jag kunnat analysera så analyserar ni förhållandet till barnet. Ok?

Har nog gett upp lite inför måndag och den där tentan jag tänkt så mycket på och drömt mardrömmar om. Dumt egentligen. Borde plugga tills ögonen blöder istället.

Men det gör jag inte. Drömmer mig tillbaka till gymnasiet med dess keramiktimmar, lektioner i kulturhistoria och måleriövningar. Blanda färg. Kroki.

Ibland vill jag inte göra sånt som alla andra tycker att jag ska göra, vet inte varför jag är trotsig. Säkert något från barndomen, det kan någon annan få analysera. Men det här med barn, att bli någon sorts lärare, det har varit på tapeten sedan länge. ”Elly är ju så duktig med barn”.

Eller så säger de ”Men du är ju så kreativ, ska du inte läsa något sånt?”

Nej. Nej.

Men nu sitter jag här och ska förstå barns livsvillkor eller veta som händer med barn som växer upp i dysfunktionella familjer där de inte blir ”sedda”. Nä fan.

Jag vet inte vad det ska bli av mig.

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

