Milk and medium sugar

Det hade varit roligare att blogga om mitt liv om jag bott utomlands. Kanske i Grekland.

Det hade varit mer spännande att inte ha börjat på sin inlämningsuppgift om jag bott i Grekland. Om jag i detta nu satt på en uteservering och sippade på en Frappé med socker och mjölk istället för mitt Coop-kaffe. Då hade jag kunnat blogga om att jag inte börjat på min inlämningsuppgift än, att den ska vara inne på onsdag och sen är det bara en sak kvar innan terminen är slut och jag ska åka hem till Sverige och svensk sommar. Jag hade kunnat skriva att jag saknade Malmö och kompisar. Men att jag skulle sakna Grekland när jag var hemma igen. Jag skulle sakna de varma mornarna när jag precis vaknat och öppnat mitt fönster ut mot gatan. För det har gått fort nu, värmen, nyss var det vår i Grekland och nu sommar. Jag skulle sakna katterna som stryker runt husknutarna och fruktaffären där Nico jobbar.

Jag skulle kunna hitta på att jag skulle sakna en fantastisk man jag träffat, kanske en grek eller en annan utbytesstudent. Jag  hade kunnat låtsas att vi hängt hela terminen, gått på små konserter och blivit fulla på retsina hemma hos honom. Men det gör jag inte. Jag hade suttit på en uteservering i Grekland, sugit på mitt sugrör och låtsats att jag inte bryr mig och killar.

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

