Detta spännande liv

Nu ska jag äta värktabletter för jag har träningsvärk och tandvärk. Spikade duk på en gata i går. Först på höger sida sen lite på vänster. Sen upptäckte vi att det vi spikat först hade blåst upp så det var massa duk på cykelbanan. Så då fick vi spika fast det igen. Sen så kände vi oss rätt nöjda och tittade åt andra hållet i tre sekunder, då hade hela duken blåst upp igen! Så då la vi massa stenar på den istället i väntan på att en ny plan skulle dyka upp. Sen så spikade vi fast lite duk på andra ställen som också blåst loss. Detta var alltså något vi gjorde som ett jobb, arbete, som en chef i jeans och varselväst bett oss göra. För de skulle lägga speciell asfalt (porös) och sen ngt rött (Densifalt)  på den speciella asfalten som inte fick komma överallt och därför la man ut duk på vissa ställen.

Sen fick vi brickor och nya spik att spika om allt med så det inte skulle blåsa bort flera gånger. Så då spikade vi igen, för tredje gången, på vissa ställen. På ett ställe spikade vi nästan bara en gång men när vi var klara där kom en annan chef i jeans och varselväst och sa att vi fick dra upp det igen för de skulle sopa där idag. Så då fick va dra upp det. Sen lärde jag mig lite om Densifalten. De som jobbade med den (inte samma som lägger asfalten) är (typ) ensamma om det i norden. Snacka om monopol. Det heter det väl? När man har hela marknaden.

Sen var vi tvungna att lägga duk under dagvattenbrunnarna så nu har jag också lärt mig hur man lyfter dem. Det var spännande. Helvetes tunga. Det är därför jag gillar mitt jobb. Lär mig saker jag inte annars skulle kunna.

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

