Varsågoda för internt (själv)älskande inlägg!

För en vecka sedan tänkte jag, nä men om man skulle ta och försöka köra en nyttig vecka denna veckan. Det var ju inte helt genomtänkt om man säger så. Långhelg wtf!

Har ätit på restaurang i solen, något jag värderar högt och gärna skulle gjort oftare om jag haft mera pengar. Varit på Babel och svettats och känt att nu! nu är det sommar för då är det så här varmt när man dansar på Babel! Stått ute mitt i natten utan att frysa och hängt med roliga kompisar. Solat i Folkan, kollat på jänkarbilar och drömt lite om Berlin. Grillat grönsaker, druckit bubbelvin och samtalat om livet, universum och allt. Om dessa återkommande män, om andra random kvinnor (eller flickor) och allas våra ex. Hängt i ett sommarvarmt Köpenhamn, tittat på fina träbåtar i Christianshavn och druckit en liten öl på en bänk i Christiania. Ätit god veggomat i en berså och promenerat längs vattnet och kollat på fina hus samtidigt som vi hyllade livet. Livet, sommaren och allt! Och detta var när bara halva helgen hade gått.

Åt middag ute, igen! Var hos fina Jonatan på en ganska dekadent (sett i efterhand) förfest och ett ännu mera dekadent (definitionsfråga kanske) KB. Jag har varit sur i typ en timme tills jag insåg hur onödigt och tråkigt det var. Planterade blommor på min balkong istället och sen var det fest IGEN. Pratade med människor jag aldrig träffat innan och var t.o.m trevlig och hade roligt! Helger som denna ger mig hopp om mänskligheten, om att man faktiskt kan hänga med folk man inte känner väl sen innan och att det kan vara sjukt nice! Inte speciellt revolutionerande tankegångar, jag vet, men för mig är det lite så.

Nu börjar sommaren. Det känns så och jag tror det är så och det är så mycket roligt i livet just nu! Jag är så glad att jag lyckats fokusera på rätt saker och lägga ner sånt som ändå är ganska värdelöst och trist. Att få perspektiv på saker och ting! Det är kanske det bästa som hänt denna helgen. Jag vill tacka, solen och sommaren, jag vill tacka Ulla som alltid är vid min sida, jag vill tacka Malin som kommit hem och Louise som alltid finns kvar och som dessutom introducerat dessa nya människor och Jonatan för han är så rolig och kastade ut en snusdosa genom fönstret.

MVH, cheesey girl!

1 kommentar

Filed under Mig

One response to “Varsågoda för internt (själv)älskande inlägg!

Kommentera

