Sött, salt och vinäger

Zoes rubrik passade så bra för mig också. Stal den rakt av. Livet just nu.

En kompis sa att jag alltid är så chill, att jag inte hetsar upp mig och jag svarade att det inte är lönt att oroa sig över något i dag som jag inte bryr mig om om tre veckor. Fast det är inte sant. Jag oroar mig mycket ibland. Kanske i onödan. Men det vet man ju inte för ens i efterhand. Så är det för mig i alla fall. Något som kan verka viktigt ena dagen ter sig nästan meningslöst ett halvår senare. Det är också en grej jag har tänkt mycket på. Att saker som kan vara så otroligt viktiga plötsligt slutar vara det, är det så att kroppen fixar så man inte bryr sig längre eller var det där viktiga bara på låtsas?

Något annat jag funderat på i veckan är hur det funkar på massaverket, där de gör asfalt. För under en dag kan man lägga tre olika sorters massa och så är det bara på den arbetsplatsen jag är på. Sen har, t.ex. Skanska, flera andra arbeten igång, säkert med annan sorts asfalt, samtidigt. Men det har jag fått svar på nu.

Nu ska jag städa min lägenhet, leva i nuet och inte fundera på vad som komma skall.

Hej då.

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

