Andnöd

Det här med att jag skulle bo på Nya Zeeland och sen inte gjorde det. Kommer nog aldrig komma över det riktigt. Men det är väl så det är med beslut och dylikt. Jag bestämde själv.

Att jag kunde kört fyrhjulig över kullarna utanför Matakana. Hängt i stugan, kanske ibland själv när ingen från släkten var där, plockat klementiner och gått i skogen.

Detta livet som är så svårt att klara av och känna till och förstå. Jag vet inte hur man gör. Förutom att dricka öl och låtsas att det inte finns någon morgondag, att det inte finns någon måndag. Att dricka vin till tio på morgonen och sen gå och handla frukost på Netto med maskara under ögat, är det vad det handlar om? Eller är det en transportsträcka till framtiden och vad gör jag egentligen nu då och vad är  det jag kräver av detta stackars Liv som det inte verkar kunna ge mig? Säkert jättesvårt för Livet att göra mig nöjd när jag själv inte vet hur jag vill ha det.

Som man bäddar får man ligga säger de och det stämmer säkert, fast om man inte ens kan välja vilken färg man ska ha på sina lakan så får man kanske inte ligga alls. Eller så får man ligga i en obäddad säng och det ska man inte göra heller har jag hört.

För det är ohygieniskt.

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

