Bokslut 2011

Gjorde du något 2011 som du aldrig gjort förut?

Åkte till Grekland utan föräldrar, åkte till Sydafrika för att träffa en man jag inte var ihop med. T.ex.

Vilka länder besökte du?

Grekland, Danmark, Sydafrika och England. Ganska många, väldigt roligt.

Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?

Framtid, ro, planer, drömmar, idéer.

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?

Det vet jag inte, tänker ofta på när jag flöt på magen med huvudet under ytan i det turkosa väldigt klara vattnet i Panteli, Leros.

Bästa köpet?

Flygbiljetter, god mat.

Vad spenderade du mest pengar på?

Hemmet och resorna skulle jag väl tro. Tror inte det är mer på fylla, hoppas inte.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Vet inte. Både och. Ojämnare skulle jag väl tro.

Vad önskar du att du gjort mer?

Gjort planer, pluggat.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Grubblat, oroat.

Blev du kär i år?

Det hoppas jag, att det är såhär det känns och att det inte är en oupptäckt hjärnsjukdom som spökar.

Favoritprogram på TV?

På spåret!

Bästa boken du läste i år?

Dig vill jag sjunga milda sånger, kan jag säga på rak arm. (vadå rak arm?) Fast jag gillar de flesta böcker. Men tröttnade på Jack Kerouacs På väg, och blev besviken på Anna Gavaldas noveller.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

En jävla plan! Det är det mitt liv kretsar kring nu, den totalt icke varande framtiden.

Vad fick dig att må bra?

Sol. Öl på våren. Och lite kärlek på det.

Vilken kändis var du mest sugen på?

Gillar inte kändisar, om sugen på menas med ligga med.

Vem saknade du?

Min mammas moster Elly, hennes hus och hennes katt. Min barndom på sommaren i sörmland, smultron och sötvatten. Hon lever fortfarande, men inte i sitt hus eller i sitt hjärta. Katten lever också, men i en lägenhet i Stockholms utkant. Barndomen är borta sedan länge.

De bästa nya människorna du träffade?

Träffade en kille i mitten av året. Tror inte jag träffade någon innan dess som jag inte träffat innan.

Högsta önskan just nu?

Frid. (mvh aftontjärna. frid! det var det dummaste. men så känns det just nu i mitt lilla bröst)

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

