18/1 och snart två månader till sommartid

En gång åkte jag till Nya Zeeland och trodde det skulle bli något slags hem för mig. Så blev det inte riktigt men trots det så har det landet och speciellt Auckland en speciell plats i mitt hjärta.

Nu har Tina åkt dit igen och jag blir avundsjuk. För det finns ingen direkt anledning för mig att brinna lite extra för Queen St eller Mt Eden. Ingen fik i Ponsonby kommer vara ”mitt” för jag stannade inte tillräckligt länge. Det finns ingen anledning för mig att resa över hela jorden igen, inget där som väntar på mig.

Vill ha en vardag, här eller någonstans. Vill emigrera, vill ha en plan, vill bo någonstans själv. Förlika mig eller hitta nya människor att älska och platser som blir mina.

Jag vill kanske längta hem lite också och när jag kommer hem vill jag längta tillbaka och sakna det som jag hade där.

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

