Ey woman i think you left yo panties in ma kitchen

Ganska många av mina samtal kommer in på att jag inte känner mig som en vuxen. Min kompis brukar påminna mig när vi prata, men Elly, du är faktiskt vuxen nu. Eller när jag frågade min kille om han kan tänka sig bli hemmaman och ta hand om hemmet om jag börjar jobba 60h veckor på sommaren, han tyckte inte frågan var befogad eftersom vi inte bor ihop. Men nää, inte nu! När jag blir vuxen! Men skoj att min flickvän är ett barn, menade han.

Men seriöst. Har ganska svårt att se mig som en Kvinna. En Woman. Ung kvinna kan funka. Tjej. Eh… Alltså är detta en annan slags livskris. Vad ÄR jag? Female kan jag känna att jag är. Eller hänger detta också ihop med min dåliga självkänsla? Att jag liksom inte är på samma ”nivå” som andra människor av samma kön i min ålder. Eller så handlar det endast om att jag inte vill ta de beslut och ansvar man förväntas göra som vuxen. Det tror jag.

Hej då.

En sång i temat.

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

